detail-blog
1401-05-13

کفپوش مکان های مرطوب

نقش رطوبت در انتخاب نوع کفپوش
همان‌طور که می‌دانید کفپوش نقش بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و یکی از عناصر مهم و اساسی آن به شمار می‌رود. به همین دلیل امروزه کفپوش‌های مختلفی با ویژگی‌های خاصی در بازار وجود دارد. نکته‌ی قابل توجه در رابطه با انواع کفپوش‌ این است که هر یک از آن‌ها برای مکان خاصی قابل استفاده هستند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند باید دست به انتخاب آن‌ها زد. از این‌رو انتخاب کفپوش در مناطق مرطوب با چالش‌های بسیاری مواجه است.

به طور کلی مواد اولیه‌ی به کار رفته در کفپوش‌ها یا از مواد معدنی است یا شامل مواد آلی است.

مواد معدنی شامل محصولاتی است که از مواد شیمیایی تولید می‌شوند که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. اکثر کفپوش‌هایی که بر پایه‌ی پلاستیک هستند به این شکل تولید می‌شوند. اصولا کفپوش مناطق شرجی از بین کفپوش‌هایی انتخاب می‌شود که مواد اولیه‌ی آن‌ها بر پایه‌ی مواد معدنی باشد.
از سوی دیگر برخی کفپوش‌ها شامل مواد آلی هستند که به دلیل وجود کربن در آن‌ها اصطلاحا به آن‌ها ارگانیک گفته می‌شود. این مواد زمانی که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند، تجزیه می‌شوند و در نهایت دچار پوسیدگی می‌شوند. واضح است که کفپوش مناطق مرطوب نباید دارای موادآلی باشند.
جالب است بدانید که صنعت دکوراسیون و به طور خاص تولید انواع کفپوش آن قدر رشد کرده است که برای هر مکانی کفپوش مناسبی وجود دارد. پس اگر به دنبال کفپوش سازگار با رطوبت هستید نگران نباشید چون قصد داریم در ادامه به معرفی انواع کفپوش مناطق شرجی می‌پردازیم.

انواع کفپوش مناطق مرطوب
به طور کلی مهم‌ترین ویژگی کفپوش مناطق مرطوب این است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و به نوعی ضدآب باشد. همچنین با توجه به حساسیت بالا، نصب کفپوش مناطق شرجی باید به گونه‌ای باشد که رطوبت از بین درزهای آن به داخل نفوذ نکند. چنین کفپوشی نه تنها مناسب مناطق مرطوب و شرجی است بلکه در بخش‌هایی از خانه مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام نیز کاربرد فراوانی دارد. در ادامه به معرفی انواع کفپوش سازگار با رطوبت می‌پردازیم.

یکی از انواع کفپوش مناطق مرطوب، ورق وینیل است که به عنوان یک سطح جامد 100 درصد ضد آب شناخته می‌شود. این کفپوش سازگار با رطوبت درزهای بسیار کمی دارد و امکان نفوذ آب و رطوبت به لایه‌ی زیرین آن بسیار کم است.

کاشی وینیل

این محصول کاملا ضد آب است و حالت ارتجاعی و نرمی دارد و به عنوان کفپوش مناطق شرجی شناخته می‌شود. این درحالی است که گاهی امکان ورود رطوبت از درزهای بسیار آن به زیر کفپوش وجود دارد.

تخته کفپوش لوکس وینیل

کفپوش وینیل لوکس (LVF)، به شکل قطعات نواری است که معمولا 18 سانتی‌متر عرض و 1.20 متر طول دارد. شیوه‌ی نصب تخته وینیل کاملا مشابه پارکت لمینت است و به وسیله‌ی شیارهایی که دورتادور آن وجود دارد در یکدیگر چفت می‌شوند. این کفپوش نیز کاملا ضد آب است ولی در صورت نصب غیرحرفه‌ای امکان نفوذ رطوبت از بین درزهای آن وجود دارد. به همین دلیل نسبت به ورق و کاشی وینیل مقاومت کم‌تری در برابر رطوبت دارد ولی مقاومتش نسبت به پارکت لمینت بیش‌تر است. با تمام این‌ها از این کفپوش نیز می‌توان به عنوان کفپوش مناطق شرجی یاد کرد.

سرامیک

مدل دیگری از کفپوش مناطق شرجی، سرامیک است. سرامیک شباهت‌های زیادی به کاشی چینی یا پرسلان دارد. با این‌حال این کفپوش بیش‌تر در مکان‌هایی که آب در آن به حالت راکد است و فشار چندانی ندارد به کار می‌رود. در صورتی که درزبندی درستی انجام گیرد و دوغاب خوبی ریخته شود، سرامیک مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارد.

پارکت لمینت

پارکت لمینت به دلیل نوع روکش خاصی که دارد نسبت به پارکت چوبی در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. با این حال به دلیل این‌که لایه‌ی درونی آن از چوب فشرده ساخته شده است در برابر رطوبت حساس است و دچار تورم می‌شود. به طور کلی استفاده از لمینت در مناطق مرطوب و شرجی نیاز به مراقبت بسیار بالا دارد ولی با این حال می‌توان از آن به عنوان کفپوش مناطق مرطوب یاد کرد.

کاشی چینی

نوعی کاشی سرامیکی است که ماده‌ی اولیه‌ی آن شامل ذرات بسیار ریز خاک رس است. به دلیل این‌که کاشی پرسلان در دمای بسیار بالا حرارت می‌بیند و اصطلاحا پخته می‌شود در برابر فشار آب بالا مقاوم است. در صورتی که درزهای آن به خوبی آب‌بندی شود می‌توان آن را به راحتی در مکان‌هایی مانند استخر و حمام‌ نصب کرد. به طور کلی میزان جذب آب این کاشی تنها 5 درصد است. با توجه به مواردی که گفته شد می‌توان با اطمینان از کاشی چینی یا پرسلان به عنوان یک کفپوش سازگار با رطوبت یاد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

گروه دکوراسیون پارس دکو مفتخر است از سال 1385 با توکل به خدا و بهره‌مندی از توان پرسنل حرفه‌ای و کار آزموده خود در زمینه بازسازی و نوسازی انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری،صنعتی و ورزشی شروع به فعالیت نموده است. پس از 15 سال فعالیت این شرکت در این زمینه بالغ بر 500 پروژه مختلف و متفاوت را بازسازی و بروزرسانی کرده‌ایم.

تهران شهرزیبا، خیابان احمد کاشانی پلاک 73

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه پارس دکو می باشد
بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه